zaterdag 24 maart 2007

Nut van twee knielmatjes



Zoals ik al eerder schreef, een knielmatje kan handig zijn om een velomobiel op zijn kant te leggen. Maar als je een lekke achterband hebt, moet je de velomobiel helemaal op zijn kant leggen. Ik heb geƫxperimenteerd met twee knielmatjes. Als je ze goed neerlegt, kun je een Quest helemaal op zijn kant leggen zonder dat hij de grond raakt. Zie bijgaande foto's. Het voordeel is dat je ook in de stad of elders op een harde ondergrond je velomobiel op zijn kant kunt leggen. Het alternatief is dat je het zitmatje gebruikt. Dat is met name bij een vochtige ondergrond niet prettig. Bovendien is het zitmatje smal en voor je het weet rolt je velomobiel eraf. Daar moet je overigens ook bij deze knielmatjes op letten!

1 opmerking:

Rob Jansen zei

Hoi Roel,

ik ondek vandaag pas voor het eerst je blog, dus loop in nog een beetje achter ...

In plaats van de knielmatjes heb ik een metertje antislip-mat voor de douche gekocht. Dat ligt bij mij links & rechts op de bodem van de Quest en voorkomt zo dat mijn spullen teveel liggen te rammelen. Moet ik de Quest echt op z'n kant leggen dan kan ik ze als nog onder mijn spullen uit halen om (opgevouwen) te gebruiken.

Ik zal er vandaag of morgen toch eens een foto van maken en op mijn blog (http://www.myvoice.nl/quest) plaatsen.

Rob