dinsdag 7 april 2009

Munzo in de bergen

Omdat ik voor een cursus naar Davos (CH) moest, was dit een mooie gelegenheid om de Munzo daar te proberen. Hoewel de Flüelapas halverwege was afgesloten ben ik het eerste stuk toch even opgefietst. Dat viel helemaal niet tegen. Natuurlijk was het wel duidelijk zwaarder dan met de M5 CHR en had ik daardoor een hogere hartslag. Maar je komt zo'n berg nog behoorlijk goed op ook al weegt de fiets 8 kg meer. Bergaf was de top 65 km/uur. Veel harder durfde ik niet omdat de weg nog nat was en er hier en daar nog sneeuw lag. De Munzo voelt heel stabiel bij die snelheid. Op sommige plekken stroomde het smeltwater in brede stromen over de weg. Het goede nieuws was dat ik dankzij de spatborden helemaal schoon beneden kwam, een beter resultaat dan ik had verwacht.

Geen opmerkingen: