vrijdag 19 mei 2017

Voorbereiding voor de reis met Munzo

Vandaag heb ik de Munzo opgehaald bij Bram Smit die hem helemaal heeft nagekeken. Het leek me een beetje overbodige luxe, zoveel heb ik er niet meer gereden sinds de laatste beurt enkele jaren geleden. Maar het was toch wel nodig! Er werd een nieuw zelfinstellend lager in de kleine geleiderol gemonteerd en een nieuw O-ring in de grote geleidrol. Tevens nieuwe handvatten en een nieuwe voorband. Verder is er een nieuw tandwiel gemonteerd dat nog kleiner was dan het vorige: nu 46 tanden, dit was 52. Tevens nieuw ketting en een nieuwe cassette met een groter grootste tandwiel. Dit alles ter voorbereiding van een reis naar Zuid-Frankrijk om een familielid te bezoeken. Ik wil hiervoor de Munzo nemen omdat ik niet zoveel tijd heb en dus behoorlijk wat kilometers per dag wil maken. Met de nieuwe tandwielen hoop ik gemakkelijker de heuvels op te kunnen. Verder wil ik terug met de trein en in de TGV mag een gewone fiets niet mee. Een gedemonteerde fiets mag wel mee mits niet groter dan 120 x 90 cm en ingepakt in een plastic hoes of iets dergelijks. Die 120 cm gaat niet (of net niet) en onder die 90 cm blijf ik heel royaal dus ze moeten niet moeilijk doen. Om de fiets bij elkaar te houden heb ik spanbandjes van 100 cm gekocht bij Bever sport. Twee bandjes zijn voldoende om de delen goed bij elkaar te houden. En een containerzak van 240 liter is niet te klein om het pakketje helemaal te bevatten, maar met twee zakken moet het gaan. Die twee wegen samen nog geen 100 gram en nemen nagenoeg geen ruimte in, dus die kan ik gewoon meenemen.
De spanbandjes.
De containerzakken.
Munzo gedemonteerd en bijeengehouden met spanbandjes.
Detail van de spanbandjes.
De containerzak past net niet helemaal, voor de zekerheid neem ik maar een tweede mee.

Geen opmerkingen: