zondag 12 februari 2012
Revisie Munzo
Aan het einde van 2011 was de Munzo wel toe aan beurt. Het belangrijkste was dat de derailleur niet meer schakelde. Gelukkig deed de naafversnelling het nog wel. Verder was een van plaatjes van het uiteinde van de stang, die in het achterstuk van de fiets gestoken moet worden, los gaan zitten.
Maar Bram Smit had nog veel meer in petto. De loop van zowel de derailleur- als de naafversnelling is veranderd zodat die niet meer met een grote bocht naast de fiets hangen, maar nu strak langs de voorvork lopen. Optisch een hele verbetering, maar ook functioneel omdat er nu geen water meer in de kabels kan lopen (met corrosie van de kabel als gevolg waardoor de derailleur bij mij niet meer werkte). Bram heeft hier een hele slimme oplossing voor bedacht met een wieltje aan de derailleurkabel zodat die toch nog naar beneden trekt.
Verder heeft Bram het uiteinde van de voorbuis verder afgevijld zodat die gemakkelijker in de achterbuis schuift. Dit is een grote verbetering want in bijvoorbeeld de trein kun nu veel gemakkelijker de zaak weer in elkaar schuiven. Om voldoende stabiliteit te garanderen heeft Bram nu een tweede snelsluiter gemonteerd.
Daarnaast nog de remblokjes vernieuwd.
Na een gezellig kopje koffie van Joke en een prettig gesprek met Bram tijdens de reparatie kan de Munzo er weer tegen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten