woensdag 6 december 2006

Petje


Als het hard of koud regent ontkom je niet aan een petje met klep. De regen veroorzaakt druppels op mijn bril die in het donker het zicht ontnemen in het felle licht van de auto's. De grote klep voorkomt dit maar matig bij lichte regen. Motregel waait helemaal onder de klep door. Dus bij regen en mist rijd ik meestal zonder bril. Vooral bij harde regen, erg onprettig in de ogen als je geen bril op hebt, is een petje van grote waarde.

Het petje op de foto heb ik al jaren in gebruik. Het is van polyester, gekocht in een winkel voor hardloopspullen. Voordeel: slijtvast en snel droog. Van afwaaien heb ik nog geen last gehad.

Als het moet kan het ook onder de helm gedragen worden. Alleen zie je dan de reflectiestrepen niet meer die ik er op heb laten naaien.

Geen opmerkingen: